Luisteren = de betere briefing

Luisteren verhoogt de kwaliteit

De kwaliteit van het 1-op-1 gesprek waarin je zit. Maar ook de kwaliteit van je denkwijze. De kwaliteit van je missie en visieverhaal. De kwaliteit van je strategie en van je beleidskeuzes. De kwaliteit van je communicatie en storytelling.

Hoezo?

Luisteren schept ruimte. Om na te denken, om af te stemmen, om te voelen, te ervaren, om achterover te leunen en er gewoon te zijn.

Luisteren geeft zicht op andere perspectieven. Op andere woorden. Je krijgt nieuwe inzichten. Ziet verbanden die je nog niet had gezien.

Woorden doen ertoe

Taal is niet neutraal. Taal is cultuur. En cultuur hoef je niet te bedenken. Cultuur ís er. Het is daarom heel waardevol om de taal die jullie spreken – intern en extern – als een bron van informatie te zien. Om vervolgens je woorden bewust te kunnen kiezen. Gebaseerd op de juiste bron; je medewerkers, je klanten, je experts, je (bestuurs)leden, je leden, je directie. Zeg het maar.

Taal (of tekst) wordt hoe dan ook beter als je eerst naar mensen luistert. Niet om je eigen keuzes te laten bevestigen. Niet om te horen wat je wilt horen. Niet voor de show, of om de taak af te vinken. Maar écht. Zodat je met meer echtheid vooruit kunt en meer verschil kan maken.

de LuisterBaas

Laat zien dat éérst luisteren loont.

Bereik jouw doelen door te (laten) luisteren. Naar jezelf en jouw doelgroepen & stakeholders. Vertel dán echte verhalen van echte mensen. Ik schrijf ze graag!